onsdag 29. august 2012

Skolestart

Heisann!

Idag tenkte jeg å dele noen bilder av min sønns "opp-piffa" meldingsbok med dere. Han begynte i 1.klasse forrige uke, og som alltid, fikk alle barna lik meldingsbok. Jeg syns de er litt kjedelige, og bestemte meg for å piffe den litt opp (har gjort det samme med dattera mi sin bok... He he...)
Denne leverer jeg til månedens utfordring hos Kreative Hender, der tema er Skolestart/Barnehagestart. Jeg har nylig oppdaget denne flotte nettbutikken, de har massevis av flotte stempel, både akrylstempler og digitale stempler. I tillegg selger de annet kunstnermaterialer, og masse kakepyntestæsj. Spennende butikk :) Ta en titt her.
Da jeg fiksa litt på meldingsboka hadde jeg to mål: å lage ei bok uten masse stæsj som stikker ut og blir ødelagt i skoleranselen, samt å få brukt opp litt restekartong/papir. Det er så fint å lage sånne "småprosjekter" iblandt, så får man brukt opp litt av det man ikke klarer å kvitte seg med, men som tar stoooor plass til slutt... Ha ha :) Og som dekor, ble det restepapir, washitape, stempel, Dymotape (SÅKLART!) og noen splittbinders (de festes jo fast i papiret og sitter derfor godt fast, pluss at de ikke stikker for mye ut...)
Her kommer noen bilder:

Den ferdige boka


Dymoskrift er et "must" for meg på mine gutteprodukter - bare synd min Dymo mangler ÆØÅ...
 
 
Detaljer av Washitapen
 

Sønnen min digger dinosaurer, så da blir det dinosaurstempler på boka
 

Ett til stempelmotiv - begge to er fra Imaginisce
 
 
Detaljer
Størrelse: ca 15cm x 10,5cm
Papir: Kartong fra Ursus, restepapir fra Tim Holtz' Vintage Shabby paper collection
Blekk: Distress Ink Walnut Stain, Broken China og Evergreen Bough
Stempel: Imaginisce
Annet: Splittbinders/brads, Washitape, Dymo
Teknikker: Kantene er svertet med Distress Ink
 
 
 
Helt til slutt: et bilde av ei superglad jente som fylte 10 for snart to uker siden. Som mange andre jenter på hennes alder, så digger hun Justin Bieber. Så da var det tema i selskapet. Hun ble overraska med Justin Bieber kake som jeg hadde laga i all hemmelighet :)
 

Inni kaka (JB's favorittfarge er lilla, så da ble det mye lilla i selskapet.. he he!) Rosen måtte jeg farge selv, den fantes kun i hvit marsipan ;)
 



Håper du likte bokpermen jeg har laget til sønnen min :)
Ha en superduper dag!

Klemmer,

1 kommentar:

  1. så lekker meldingsbok. likte den veeeeldig godt. Og ga absolutt mersmak på titte innom bloggen din oftere;). Minner også om at vi søker nytt DT medlem. send gjerne mail til tonjeelisabeth@hotmail.com. Stor klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar - det gir meg glede i hverdagen ;)
----------
Thank you so much for making my day ;)