fredag 19. mars 2010

En liten påskeoppmerksomhet

Snart helg - hurra! :o) Men før helgeroen senker seg, skal jeg legge ut mitt aller siste prosjekt. Camilla har laget en herlig tutorial som jeg fant her. Jeg forelsket meg helt i den, og måtte jo bare teste det ut! Noen nybegynnerfeil ble det, men jeg har en følelse av at jeg kommer til å prøve meg på denne ved en senere anledning, for det var gøy!
Mitt utgangspunkt for esken var Nord-Salten Hobbyklubb's  utfordring #3. De ba om påskegult, og da tenkte jeg at ber de om gult, så skal de jammen meg få det også! ;o)
Her er mitt bidrag:

Jeg har brukt gul bazill, og gult og oransj dekorark fra Ursus, alle kantene er svertet. Blomstene er fra Nille, de har fått spritzet litt gulfarge på for de var egentlig cremefargede, og har alle fått hver sin perle i midten. Kyllingen er fra Word-arkivet, og har fått litt ekstra farge, samt at jeg har farget inn gress og himmel med mine akvarellblyanter (Jeg har ingen påskestempel så her måtte det tenkes alternativt! Thihi...) Bladene er paljetter. Jeg har maskinsydd dekorarkene sammen, og en runde sikk-sakk sting rundt kyllingen.. Jeg har også lagt litt glitterlim rundt kyllingen. Jeg har brukt gullfargede brads for å feste sammen esken, og til lokket har jeg brukt gule. Teksten er skrevet på pc'n.


Eska sett fra siden - har pyntet med noen små kyllinger på siden av esken.

Et nærbilde av blomstene. Syns de ble veldig fine etter å ha blitt "piffet litt opp"

Det er meninga at eska skal fylles med litt påskegodter, men de har jeg ikke kjøpt ennå, så for anledningen er det noen påskegule kyllinger som tilbringer tiden oppi eska. Syns de ser ut som de trives, jeg... Thi hi! ;o)



Vel vel, da vil jeg bare ønske dere alle en kreativ og flott helg, jeg har fortsatt noen prosjekter på gang. Så om alt går som jeg tenker, kommer det flere papirkreasjoner også i helga... ;o)
Stoooor klem fra meg

9 kommentarer:

  1. Åå herlighet denne esken var bare helt nydelig!! Og så kjempegøy at du har prøvd ut tutorialen min:)) Tusen takk!
    Ha en flott helg!
    Klem, Camilla.

    SvarSlett
  2. Du er så flink :-)
    Ha en god helg du og!

    SvarSlett
  3. Herlig eske Randi, kyllingene passet perfekt oppi der, syntes jeg.
    Så stilige blader du har under blomstene her, og så morsomt med perle i midten av rosene.
    Nydelig!!!
    Ha en fin helg :-)
    Klem Guro

    SvarSlett
  4. Åååå Denne var knall lekker!! Kyllingene passet jo så perfekt!!

    ;0)Gry-Beate

    SvarSlett
  5. Herlig eske. Flott pyntet. Takk for at du deltar på NSHKs utfordring.

    -DT Wenche

    SvarSlett
  6. Så utrolig søt eske du har laget. Så lekre blomstene ble med perle i midten. Fortsatt god helg. :) Therese

    SvarSlett
  7. åh..... så herlig æske.

    10000 tak for at du deltager på NSHKs udfordring

    SvarSlett
  8. Nydelig påske eske du har laget!
    Tusen takk for at du deltar på NSHKs utfodring.
    Klem Tone

    SvarSlett
  9. Kjempeflott påskeeske du har laget!!

    Takk for at du deltar i NsHk`s utfordring

    -Gro-
    aka Plundis

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar - det gir meg glede i hverdagen ;)
----------
Thank you so much for making my day ;)